Zápis 22.04. 2024 I Made Your Clothes & Who Made My Clothes (fokus od začátku ke konci&od konce k začátku s přesahem)

ÚVOD

Letos probíhá již desátý ročník hnutí Fashion Revolution week po dobu 10 dní, v lineárním čase 15. 4. - 24. 4. 2024. O čem to v obryse je?

V roce 2013, dne 24. 4.(což je dost zajímavé datum) došlo ve čtvrti Savar na předměstí bangladéšské metropole Dháka ke zřícení 8patrové budově Rana Plaza. Tato katastrofa je vepsaná jako nesmrtonosnější událost v textilním průmyslu, nejen. Vyžádala si přes tisíc obětí a jednou tolik zranila. Celý příběh si lze najít na internetu.

Fashion Revolution week vznikla jako odpověď na tuto katastrofickou událost, jejímž cílem otevírat, ale i řešit otázky, kterými je textilní průmysl opředen. Kampaň také usiluje o maximální transparentnost dodavatelského řetězce #whomademyclothes, což je výzva, aby byly odkryty značky, není co skrývat. 

Jejich mottem: 

"We love fashion. But we don’t want our clothes to exploit people or destroy our planet. We demand radical, revolutionary change.

This is our dream…"

Do kampaně se může zapojit kdokoliv, jakkoliv. Více informaci najdeš na odkaze: https://www.fashionrevolution.org

 

 

A konečně o mě a mém pro-aktivismu.

 

Hi, jmenuji Zuzana roz. Gajdošová a tvořím a prezentuji se, jsem jménem mé duše Šanury Maya. Na to i slyším (jako pes hmm).

 

Jak jsem se dostala k iniciativně Fashion Revolution week?  Od roku 2010 jsem aktivně šila a budovala tehdy svou "značku", impérium zuz-anna. Dařilo se mi zpočátku. Pokud vás zajímá o zuz-anně více, na fleru je článek: Po škole jsem se zařekla, že na šití a pletení už nesáhnu. :)

Pohybovala jsem přirozeně ve vodách fashionu, zajímala se o udržitelnost (víte, jak to chodí, malá dcera, atopický exém a už se vám otevírá brána k dětem, i tomu mému vnitřnímu), přišlo to přirozenou neplánovanou cestou, tak jako dítě. Najednou jsem sledovala zprávy, hle,  spadla v Bangladéši textilní továrna a s tím přišel ruku v ruce Fashion Revolution Week. Nic zvláštního jsem tehdy nikde nespatřovala.

 

Jak často se zapojuji? V pravdě, teď je to podruhé. Poprvé jsem se připojila #imadeyoureclothes, domnívám se, že to byl právě první ročník. Postupem času jsem se od šití a od zuz-anny odklonila, začala jsem padat a jediné co jsem vnímala, bylo, že potřebuji najít sebe. Minulost jsem musela nechat zcela zemřít.

 

S čím přicházím letos a proč? Jsem to vůbec já? Jasan:) Ano, jsem to já. Cítila jsem impuls, přišel univers podnět. Mám co sdělit a rovnou z obou stran #imadeyoureclothes & #whomademyclothes. Obé je provázené a jedno neexistuje bez druhého.

Autorská zdrojová tvorba
Šanury Maya
Art Brut (smysl vedoucí k pRAvdě, lásce a svobodě)

 Gift: č.ú 2900241781 / 2010
 
Sdílím na platformách: 
 


 
Prodejní aktivační gala-galerie: 
 

 

 
 
 
 
 



 

Komentáře

Oblíbené příspěvky